Ramayana voorstelling - Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anton Huitink - WaarBenJij.nu Ramayana voorstelling - Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anton Huitink - WaarBenJij.nu

Ramayana voorstelling - Yogyakarta

Door: Lizeth

Blijf op de hoogte en volg Anton

07 Februari 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Op zaterdagochtend verlieten we Semarang op weg naar Yogyakarta. In Ambarawa stopten we nog even omdat Narty ons nog wat cadeautjes wilde meegeven, de schat.
Begin van de middag kwamen we in Yogya aan, een heel andere stad dan alle andere steden die we hebben gezien. Ruimer, ordelijker, schoner. Dit komt doordat Yogyakarta een eigen sultanaat, een eigen ministaat is binnen Indonesie, min of meer vergelijkbaar met Monaco.
Na het inchecken hebben we een verfrissende duik genomen in het zwembad en hebben we wat uitgerust. Anton heeft al een paar dagen buikpijn, dus dat was even nodig. In de avond bracht Tarno ons naar het centrum, waar wij na een heerlijk buffet hebben gekeken naar een Ramayana voorstelling, een traditionele javaanse dans gebaseerd op een liefdesverhaal. Echt een aanrader!