Purwokerto - Reisverslag uit Purwokerto, Indonesië van Anton Huitink - WaarBenJij.nu Purwokerto - Reisverslag uit Purwokerto, Indonesië van Anton Huitink - WaarBenJij.nu

Purwokerto

Door: Lizeth

Blijf op de hoogte en volg Anton

01 Februari 2015 | Indonesië, Purwokerto

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt zijn we weer in de bus gestapt voor een lange rit naar Purwokerto, onze volgende stop. Deze dagen zijn vooral reisdagenop weg naar Semarang waar we een aantal dagen zullen blijven. De afstand vanaf Lembang is te groot om in 1 dag te rijden. Een dag in de auto is hier echt geen straf. Je ziet de meest bizarre dingen. Zo zagen we 3 jongetjes zwemmen in de rivier, iets verder zat iemand te vissen, weer iets verder waren kakus (kakhuisjes) boven de rivier gebouwd en even verder gooide een vrouw haar vuilnis in het water. Ehm, we reden stroomopwaarts... En waarschijnlijk wordt dit water ook gewoon gedronken. Het is niet voor niets dat wij onze drankjes zonder ijs bestellen.
Het plan was onderweg langs Baturaden te gaan en hier de bronnen en waterval te bezoeken. Door de hevige regen zagen we hier vanaf. Wel hebben we hier heerlijk gegeten voor schaamteloos weinig geld. Voor een volledige maaltijd met drinken betaal je voor 4 personen zo'n 16 euro en dat dan in een restaurant. Eettentjes op straat zijn vele malen goedkoper.
En inmiddels zijn we in het hotel aangekomen. Geen familie vandaag. Wel smaken de drankjes van gisteren naar meer. Zo eens kijken of we die hier ook kunnen krijgen.