Kampung Naga en Garut - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Anton Huitink - WaarBenJij.nu Kampung Naga en Garut - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Anton Huitink - WaarBenJij.nu

Kampung Naga en Garut

Door: Lizeth

Blijf op de hoogte en volg Anton

29 Januari 2015 | Indonesië, Bandung

Nius kijkt al dagen uit naar de Dodol Garut, een lekkernij gemaakt van rijst en suiker dat enkel in het plaatsje Garut te krijgen is. Dat was het doel van vandaag. In de buurt van Garut ligt ook Kampung Naga, waar wij ook een kijkje wilden nemen. Maar eerst het centrum van Bandung in om Jenny en haar kinderen Sandra en Axel op te halen, want zij gingen een dagje mee op stap. Dit was weer een hele speurtocht door het hectische verkeer, maar Tarno (onze chauffeur) maak je niet zomaar gek.
Eenmaal iedereen aan boord reden we eerst naar Kampung Naga. Deze kampung is inmiddels meer een openlucht museum, maar zeker de moeite waard. Je moet alleen wel goed te been zijn, want het zijn onmogelijk veel traptreden om de kampung te bereiken. Een gids liet ons het dorpje zien en we mochtenin het huis van zijn oma schuilen voor de regen. Op het dorpsplein werden we omringd door meer dan 40 schoolkinderen die allemaal met ons op de foto wilden en ons in het Engels vroegen waar we vandaan kwamen en hoe we heten. Toen weer al die traptreden op, waar Johanna, Nius en Jenny ons al zaten op te wachten.
Daarna zijn we naar Garut gereden waar Nius wel 3 kilo dodol kocht! Wij waren vooral nieuwsgierig naar de chocolade, die net zo bleek te smaken als onze koetjesrepen. Geen wonder dat de familie hier zo gek is op onze chocolade.
Daarna zijn we gaan eten bij restaurant Strawberry en hebben we de familie thuis afgezet. Hier kregen we nog oleholeh mee, waaronder twee prachtige Wahjang poppen. Moe van de lange rit kwamen we tot slot in het donker weer aan in het hotel in Lembang.

• 30 Januari 2015 - 23:55

Loes:

Wat een geweldige verhalen van die kant!!!!
    Jullie hebben het zo te horen goed naar de zin, geniet ervan.
    Veel liefs voor jullie viertjes en nog veel genot en plezier met familie daar

Groetjes X loes

• 31 Januari 2015 - 16:57

Mel:

En, hoeveel van de drie kilo is er nog over? :)

• 01 Februari 2015 - 00:28

Anton:

Nog steeds 3 kilo want hij koopt steeds nieuwe dodol zodat hij 3 kilo kan meenemen naar huis.