Familie in Depok - Reisverslag uit Depok, Indonesië van Anton Huitink - WaarBenJij.nu Familie in Depok - Reisverslag uit Depok, Indonesië van Anton Huitink - WaarBenJij.nu

Familie in Depok

Door: Lizeth

Blijf op de hoogte en volg Anton

26 Januari 2015 | Indonesië, Depok

De eerste nacht in Indonesie hebben Anton en ik als een baby geslapen, moe van alle indrukken. Nius en Johanna helaas iets minder, omdat Nius zo moest hoesten door de airco in de slaapkamer. Om 7 uur stond het ontbijt voor ons klaar. Heel aandoenlijk, brood met jam en hagelslag voor de Belanda's. Anton en ik hebben een supermarktje opgezocht om water te kopen. Tegen deiddag werden wij opgehaald door Elly en zijn zoons. Wij reden met Tarno (onze chauffeur) achter hen aan naar het huis van Sonja in depok. Hier woont zij met haar man en 2 kinderen. Zij had heerlijke bakso voor ons gemaakt, soep met ballen :). Ook werden wij direct overladen met heerlijk fruit. In de middag reden wij door naar het huis van Elly. Johanna bleef nog even achter bij Sonja om bij te kletsen.
Elly heeft een prachtig huis waar hij woont met zijn 2 zoons en hun gezinnen. In de tuin staat een rambutan boom waar wij heerlijk van hebben gegeten. Er werden speciaal voor ons Durians gehaald en kokosnoten. Overheerlijk! Wat een warm ontvangst. In Indonesie is familie nummer 1 en dat hebben zij ons zeker laten zien. George reed dan ook helemaal met ons mee naar het volgende hotel in Bogor, zodat de chauffeur niet zou verdwalen. Wij kregen nog een tas fruit mee. Dat werd nog een dingetje, want het hotel was niet zo blij met de Durian.. Oplossing: Nius heeft hem voor de deur opgegeten haha. 'S avonds hebben we in het hotel gegeten, waar ook poffertjes op het menu stonden. Wij kozen toch voor iets traditionelers. En zo voelt het na 1 dag of we al een week op Java zijn.